Voici une photo de la CC 72004 prise hier à Thésée (41) alors qu'elle emmenait des wagons de céréales vers Vierzon.
Les CC 72000 sont les locomotives diesels les plus puissantes de la SNCF. Elles sont été construites à la fin des années 60 et au début des années 70 par la société Alsthom à Belfort. Leur vitesse maximale est de 140 km/h et leur masse est de 114 tonnes. Le dépot d'attache de cette locomotive est à Chalindrey (52).
Les CC 72000 sont les locomotives diesels les plus puissantes de la SNCF. Elles sont été construites à la fin des années 60 et au début des années 70 par la société Alsthom à Belfort. Leur vitesse maximale est de 140 km/h et leur masse est de 114 tonnes. Le dépot d'attache de cette locomotive est à Chalindrey (52).
En Touraine, elles sont visibles entre Tours et Le Mans, ainsi qu'entre Tours et Vierzon. Mais en vue de l'électrification de cette dernière ligne (qui doit être achevée à la fin de l'année 2007), vous pouvez également apercevoir l'installation récente des pylones de la future caténaire. Pour le moment, celle-ci est rendue à 1 ou 2 km plus à l'ouest de Thésée (vers Monthou sur Cher).
Pascal.
You can see a photograph of the CC 72004 catch yesterday at Thésée (41) whereas the machine took along cereal coaches towards Vierzon.
The CC 72000 are the most powerful Diesel locos of the SNCF. They are built at the end of the Sixties and at the beginning of the Seventies by the Alsthom company in Belfort. Their maximum speed is of 140 km/h and their weight is 114 tons. The station of this engine is in Chalindrey (52).
In Touraine, they are visible between Tours and Le Mans, and between Tours and Vierzon. But for the electrification of this last line (which must be completed at the end of the year 2007), you can also see the recent installation of the pylons of the future overhead line. Nowadays, this one is arrived at 1 or 2 km more in the western of Thésée (towards Monthou on Cher).
Pascal.
The CC 72000 are the most powerful Diesel locos of the SNCF. They are built at the end of the Sixties and at the beginning of the Seventies by the Alsthom company in Belfort. Their maximum speed is of 140 km/h and their weight is 114 tons. The station of this engine is in Chalindrey (52).
In Touraine, they are visible between Tours and Le Mans, and between Tours and Vierzon. But for the electrification of this last line (which must be completed at the end of the year 2007), you can also see the recent installation of the pylons of the future overhead line. Nowadays, this one is arrived at 1 or 2 km more in the western of Thésée (towards Monthou on Cher).
Pascal.
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